sobota, 7 lutego 2009

Time Crisis Strike - recenzja gry - legendy




Często bywa tak, że bardzo dobre produkcje z konsol czy chociażby sprzętu klasy PC/Mac, prędzej czy później trafiają na platformę iPhoneOS. Bardzo często jednak wygląda to tak, że osoby, które nie miały wcześniej styczności z pierwowzorami owych produkcji i nie mające porównania, uważają je za wielkie hity - natomiast Ci, którzy mieli okazję pogrywać w nie wcześniej, uważają je za marną pozycję, stwierdzając jednogłośnie, że producent stworzył je tylko i wyłącznie dla pieniędzy. Sytuacja taka miała miejsce już nieraz, także gdyby i w tym przypadku byłoby podobnie - nie zdziwiłbym się. Jednak po tym co zobaczyłem, byłem zmuszony zmienić swoje zdanie...

NAMCO, legendarna wytwórnia gier takich jak Tekken, PAC-MAN, czy chociażby MOTO GP, stworzyła remake słynnego Time Crisis'a właśnie na platformę iPhone/iPod Touch!. Jako, że mam sentyment do gier stworzonych przez japońską spółkę, postanowiłem zakupić i Time Crisisa, w którego, nie ukrywam, kiedyś pogrywałem na PS2. Po synchronizacji iPoda przyszedł czas na pierwsze uruchomienie...

Gra niestety nie zaczyna się żadnym ciekawym filmem wprowadzającym a główne menu wygląda całkiem przeciętnie - mimo to nie uznałbym tego za minus, choć na pierwszy rzut oka wrażenia nie robi - a jeśli robi to raczej negatywne, no ale pomińmy to i przejdźmy do ustawienia opcji.

Ustawić można niewiele, bo tylko poziom trudności oraz sposób w jaki chcemy przeładowywać naszą broń. Po zatwierdzeniu ustawień sprawdzamy jeszcze jak wygląda system gry i przechodzimy do meritum czyli rozpoczynamy grę!



Dla przypomnienia Time Crisis jest grą FPP, podczas której nie mamy możliwości sterowania naszym bohaterem. Możemy jedynie celować i strzelać do naszych wrogów, na których brak, przyznam szczerze, narzekać nie możemy.

Grę rozpoczynamy od niełatwej misji, która wprowadza w świat Time Crisis'a - zaczynamy od porządnej strzelaniny, z której nawet na najniższym poziomie trudności wyjść w jednym kawałku jest naprawdę trudno.

Grając w Time Crisis nie wystarczy tylko celować, bo ważniejsze w grze są raczej spostrzegawczość oraz refleks, dzięki którym szybko wychwycimy pojawiających się przeciwników.




Na drodze do ukończenia misji staną nam nie tylko ludzie, ale i uzbrojone pojazdy, z których pokonaniem możemy mieć nie lada kłopoty. Myślę jednak, że takowe "dodatki" są bardzo potrzebne w grach tego typu, inaczej prędzej czy później zawiałoby nudą...





Co z naszym uzbrojeniem? Jedną z najlepszych i najbardziej efektownych jest miotacz płomieni (screen powyżej). Oczywiście nie jest to jedyna dodatkowa broń, ale całą resztę powinniście zobaczyć sami ;)

Jeśli chodzi o stronę wizualną, Time Crisis oferuje nam całkiem przyjemną grafikę 3D z dobrymi efektami graficznymi, choć, szczerze mówiąc, widziałem już lepsze produkcje pod tym względem, ale akurat przy produkcji NAMCO chodzi raczej o grywalność.

Strona dźwiękowa - programiści naprawdę się postarali! W grze mamy mnóstwo efektów dźwiękowych, a i podkład muzyczny jest pierwsza klasa - od razu przypomniał mi się Time Crisis z plejstacji.

Podsumowując powiem tylko, że gra jest naprawdę warta swojej ceny i nie ważne czy ktoś jest jej fanem czy nie - każdy powinien ją mieć! Gra pod bardzo wieloma względami jest świetna, a sama rozgrywka to czysta przyjemność. W dodatku gra jest na tyle rozbudowana, że nie sposób się nudzić, także polecam ją jak najbardziej wszystkim! Na koniec jeszcze jeden screen, dla tych, którzy jeszcze nie są pewni czy warto ją zakupić ;)



Link do artykułu na portalu MyApple: MyApple.pl

Źródło: iTunes Store
Cena: 4,99 €
Moja ocena: 5+/6

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

 
Liczniki na stonę