wtorek, 20 stycznia 2009

MONOPOLY: Here and Now




W końcu się doczekaliśmy (przynajmniej ja), legendarne Electronic Arts wydało na świat kolejne dzieło na platformy iPhone/iPod Touch, tym razem jest to znana wszystkim gra planszowa - Monopoly.

Gra, o dziwo, rozpoczyna się jedynie ekranem powitalnym, a nie, jak to bywa w większości nowości, krótkim filmikiem - trailerem. Ekran powitalny widzimy na screenie poniżej:



Po owym powitaniu naszym oczom ukazuje się menu z kilkoma opcjami do wyboru (m.in. Wifi game czy Statistics). Jeszcze tylko drobne zmiany w opcjach i zaczynamy, dodam tylko, że przy wyłączaniu menu Opcji gra po raz pierwszy się przycina, co zwiastuje coś niedobrego, ale pomijamy to i klikamy Play Game. Tutaj do wyboru mamy liczbę oraz poziom trudności przeciwników, pionek, którym będziemy się poruszać, podstawowe opcje gry, a nawet miejsce gdzie toczyć się będzie nasza rozgrywka.

Wszystko "zapięte na ostatni guzik" no więc w końcu zaczynamy! Przed naszymi oczyma ukazuje się plansza do gry, tak oto wyglądająca...



... a krótki Tutorial, o ile nie wyłączyliśmy go wcześniej, przygotowuje nas do gry (o dziwo najtańszym miastem, które możemy kupić w grze, bo kupujemy miasta a nie ulice, jest... Gdynia, jedyne polskie miasto występujące w Monopoly). Teraz pora na pierwszy rzut kostką, poprzez potrząśnięcie naszym sprzętem, i pierwsze pokonane przez naszą postać (lub przedmiot, ja wybrałem pingwina) metry. Tutaj się zdziwiłem, bo gra nie przycinała się zbytnio, mimo że ruch pionka jest w pełni animowany w trójwymiarowej grafice (zresztą cała gra jest 3D). Po pokonaniu pierwszej drogi pionek nasz staje w pewnym mieście (oczywiście może stanąć gdzie indziej, ja opisuję jak to wygląda u mnie) i czas na zakupy. Wygląda to tak, że podczas kupowania mamy kilka opcji do wyboru, otóż możemy między innymi wystawić miasto na licytację, w której sami możemy brać udział i która wygląda mniej więcej tak:



A okno, które pokaże nam się po tym jak wejdziemy do owego miasta wygląda tak (na dole mamy obrazki opcji, których możemy używać):



Ulica kupiona, nasza kolejka dobiega końca, ale możemy jeszcze zrobić kilka rzeczy, m.in. postawić domy i hotele, ale to dopiero później, ponieważ do tego potrzebujemy wszystkich miast z jednej z grup.

I na tym kończę recenzję, jeśli zechcecie to sami przekonacie się o wielu wielu innych możliwościach gry, ja ze swojej strony raczej polecam, ale tylko tym, którzy monopol lubią, bo ta gra jest adresowana chyba tylko dla takich osób, a ja jestem jedną z nich ;]

Podsumowując:

Link do recenzji na portalu MyApple: MyApple.pl

Źródło: iTunes Store
Cena: 5,99 €
Moja ocena: 3+/6

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

 
Liczniki na stonę