wtorek, 20 stycznia 2009

Orions: Legend Of Wizards - karciana RPG




Znudzony graniem w kilka darmowych aplikacji z AppStore postanowiłem poszukać czegoś sensowniejszego i bardziej grywalnego. W oko wpadło mi kilka pozycji, ale jako wierny fan RPG wybrałem tę jedną jedyną - Orions: Legend Of Wizards. I zabrałem się do testów..

Po szybkiej instalacji przyszedł czas na pierwsze uruchomienie. Ku mojemu zdziwieniu po owym starcie wyskoczył komunikat o zapchanej pamięci operacyjnej, z zaleceniem restartu iPhona/iPoda Touch. Zdziwiony, aczkolwiek zadowolony, że aplikacja interesuje się takimi sprawami wykonałem zalecaną czynność i po resecie uruchomiłem grę ponownie. Tym razem komunikatu już nie było, a oczom moim ukazało się tak oto wyglądające menu główne:



Zadowolony, szybko ustawiłem opcje, po czym rozpocząłem swoją przygodę zaczynając nową grę, przed czym jeszcze ustawiłem poziom trudności na średni, wybrałem bohatera i włączyłem tutorial (żeby nie być stuprocentowym laikiem), choć tutorial ów przeszedłem po łebkach i niewiele zapamiętałem.

Po zakończeniu tutoriala znów musiałem zaczynać grę, więc szybko to zrobiłem i do dzieła!

Grę zaczynamy jako właściciele jednej wysepki, i obywatele świata z podobnych wysepek stworzonego (jest ich kilka rodzajów, a zaczynamy na takiej jaka jest domem rasy naszego bohatera). Naszym zadaniem jest zdobywanie innych wysp i pokonanie przeciwnika, który podobnie jak my zaczyna grę, na szczęście na drugim końcu mapy. Mapa gry wygląda tak, jak na screenie poniżej:



Przejdźmy teraz do samej rozgrywki i jej systemu:

System rozgrywki do najprostszych nie należy, choć można go opanować po kilkunastu minutach grania, ale ja postaram sie go przedstawić w jasny i zrozumiały sposób (ze wszystkimi szczegółami, mam nadzieję, że komuś się to przyda):

Otóż gra polega głównie na zdobywaniu wysepek i walczeniu za pomocą kart oraz pokonaniu głównego przeciwnika. Z każdej karty skorzystać możemy wyłącznie jeden raz. Karty kupujemy w oknie rozbudowy "wysepek" (screen poniżej). Do zakupu kart potrzebne nam są diamenty oraz odpowiednie budynki na każdym z rodzajów wysp. Karty możemy kupować na każdej z wysp, ale te najlepsze tylko tam gdzie stoją odpowiednie budynki (aby dobrze się zaopatrzyć musimy wchodzić na kilka wysepek).



Teraz przejdźmy do systemu walki.

Pojedynki są jednymi z najciekawszych (nigdy nie lubiłem gier turowych, ale tutaj byłem mile zaskoczony). Zaczynamy od wyboru karty i wstawienia jej na jedno z naszych 5 pól. Następnie klikamy na obrazek w prawym górnym rogu i ruch należy do przeciwnika. Są 2 rodzaje kart, które możemy wystawiać, pierwszy z nich to karty - żołnierze, które walczą, aż do upadłego, drugi rodzaj natomiast stanowią karty - czary, które dodają nam życie, zabierają je przeciwnikowi, zwiększają jego podatność na ataki, itp, itd. Kiedy ruch znów należy do nas wystawiamy kolejną kartę lub atakujemy pomijając tę czynność. Postaci nasze atakują przeciwnika, który stoi na przeciwko nich, natomiast jeśli pole to jest puste atakują bezpośrednio naszego rywala (to jego musimy pokonać, a nie jego karty, choć i to drugie jest istotne). Tak wygląda okno walki:



Przejdźmy teraz do opisu kart, który występuje na każdej z nich.

Otóż na każdej karcie widzimy 3 lub 1 liczbę. Jedna z nich występuje na wszystkich kartach (zarówno na żołnierzach jak i czarach), znajduje się w prawym górnym rogu i oznacza liczbę punktów grupy, w której występuje, potrzebną do jej wystawienia (punkty te rosną o 1 przy każdej kolejnej rundzie a ich początkowa wartość zależy od tego jakiej rasy jest nasz bohater i jak wygląda bilans jego walk). Dwie pozostałe liczby znajdują się na dole karty i występują tylko przy żołnierzach. Liczba z lewej strony dotyczy ilości punktów życia naszego żołnierza i przy każdym ataku przeciwnika (o ile wymierzony był w owego żołnierza) spada. Druga liczba, widoczna po prawej stronie, dotyczy siły ataku i ilości punktów życia, które ów żołnierz za każdym atakiem odbiera przeciwnikowi.

Kiedy już opanujemy dostatecznie dobrze system gry możemy w pełni cieszyć się długimi godzinami spędzonymi przy iPhonie/iPodzie Touch. Tak, tak, ta gra jest bardzo wciągająca i mnie wyjątkowo przypadła do gustu, także ocena jaką wystawiam jest najwyższa z możliwych, mam nadzieję, że się ze mną zgadzacie ;)

Link do recenzji na portalu MyApple: MyApple.pl

Źródło: iTunes Store
Cena: $4.99
Moja ocena: 6/6

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

 
Liczniki na stonę